|
Avtor |
Sporočilo |
< Matematika ~ Trigonometrija in koti |
Grom |
Objavljeno: 11 Mar 2008 19:04 |
|
|
Pridružen/-a: 11.03. 2008, 18:30
Prispevkov: 11
Kraj: Ljubljana
|
Pozdravljeni!
(To je moj prvi post, tako da upam, da sem zadel sub-forum, ce ne - sorry admin...)
Se ze debelo leto ukvarjam s programiranjem. Ustvarjam nek program, ki je namenjen pescici ljudi. Potrebno je nekaj racunanja, tako da nam racunalnik olajsa stvar. Pojavil pa se je en problem, ki ga ne znam resiti. Je zelo matematicne narave in ga bom kar opisal.
Imam dva tramova. Poznam njuno visino (V1 in V2). Razdalja med tramovoma je razdeljena na dve horizontalni komponenti (H1 in H2). Tocno nad sticiscem horizontalnih komponent se nahaja kot (Kot), ki nam je znan. Izracunaj diagonali (D1 in D2).
(ok, zdaj ko sem to pisal, sem si mislil na profesorja iz gimnazije, kako nam diktira naloge, he heh...)
Torej, ce si ogledamo slikco , imam podane zelene komponente (V1, V2, H1 H2, Kot), moram pa dobit dve rdeci (D1 in D2).
Moram priznati, da sem zelo slab s koti in trigonometrijo. Ce sem uporabljal nepravilno terminologijo se vnaprej opravicujem.
Bi pa lepo prosil nekih napotkov in izpeljave.
Lep pozdrav, Grom
Edit: Ok, malo sem obracal formule;
Se mi zdi, da Vertikal sploh ne rabim za izracun, samo horizontali in kot. Toda ne vem se kako... |
|
|
Nazaj na vrh |
|
nejc |
Objavljeno: 13 Mar 2008 22:24 |
|
|
Pridružen/-a: 27.10. 2007, 16:35
Prispevkov: 45
Kraj: Trebnje
|
Tole se mi je zdeu pa grozn zanimiv problem...grozn kr sem se tolk časa igrou z njim ampk zanimiv...
Pršu sm do neke rešitve za katero nism 100%......pomagala mi je Mathematica...rešvou sm s pomočjo vektorjev...
Postopek:
-narisou sm si koordinatni sistem, izhodišče je kjer se stikata diagonali
-izbrau sm vektorja--en horizontalen, drugi vertikalen, ker v ravnini je zadnja komponenta 0
-diagonali sem izraziu s temi vektorji
D1=(-h1, x+v, 0)
D2=(h2, x, 0)
neznanke so označene na sliki...
-sedaj sem izračunau x...ko imaš enkrat x lahko po pitagori izračunaš obe diagonali posebej
-dolžino vektorskega produkta D1 in D2 lahko izračunaš na dva načina in dobiš enačbo za x:
|D1 x D2|=|D1|*|D2|*sin[y] oz.
h2 * v + h1 * x + h2 * x = sqrt(h2^2 + x^2) * sqrt(h1^2 + (x + v)^2) * sin(y)
-tu je prišla na vrsto Mathematica...zmeraj sem dobil 4 rešitve za x, le ena je bila prava (če sem še sam kaj prej poračunau, se je nekaj rešitev izgubilo)
-zraven prilagam .nb fajl v katerem lahko izračunaš x in pa slika, ki kaže kaj sem uporabil za spremenljivke
http://www.savefile.com/files/1437796
jah...ne vem č sm biu čist jasn...upam |
|
|
Nazaj na vrh |
|
Grom |
Objavljeno: 15 Mar 2008 19:58 |
|
|
Pridružen/-a: 11.03. 2008, 18:30
Prispevkov: 11
Kraj: Ljubljana
|
Zivijo Nejc,
Huh, to pa je bilo izcrpno...
Hvala cas in za datoteko, toda jaz nimam te mate-matice (heh, heh)
Jaz sem pristopil drugace, pa bi te prosil, ce bi lahko moj primer poiskusil na tej matici, ki jo imas. V bistvu je kar simpl, 4 formule;
Poznam:
H1, H2, Kot, (V1, V2 toda tega dejansko ne rabim)
Torej sem se lotil nekako tako:
(Alfa1 + Alfa2 = 180 - Kot)
Alfa1 = (180 - Kot) * (H1 / (H1 + H2))
Alfa2 = (180 - Kot) * (H2 / (H1 + H2))
D1 = H1 / cos Alfa1
D2 = H2 / cos Alfa2
To naj bi bila vsa znanost.
Se enkrat bi te prosil, ce se to da s tem programom ki ga imas to preverit, potem bi pa stopili korak naprej, saj program ki ga jaz uporabljam za programiranje (C #) uporablja radiane namesto stopinj ko gre za sin in cos, in sem ga ze preklel...
Se enkrat se ti zahvaljujem, Grom
Edit!!!!!!
To ne bo prav kar sem opisal! Oprosti stari moj,...
Bom se malo pretuhtal, toda do srede, cetrtka bom zaseden z drugimi recmi (Dobil bom nov notesnik, pa ga bo treba ustimat...)
Se bom pa zagotovo (tako kot nas sosed Arnold) vrnil.
Lep pozdrav. Grom |
|
|
Nazaj na vrh |
|
Grom |
Objavljeno: 24 Mar 2008 21:55 |
|
|
Pridružen/-a: 11.03. 2008, 18:30
Prispevkov: 11
Kraj: Ljubljana
|
Sem dobil neko formulo. Oseba (neki nizozemec). je podal pravilno resitev- Meni ni nic jasno, pa bi prosil, ce lahko to potrdite:
V3 je visina od tal do stikalisca diagonal d1 in d2.
- tan(Kot) = V1H2-(H1+H2)V3+V2H1 / H1H2-V1V2+(V1+V2)V3-V3^2
ven je dobil dve V3, ena je bila ta prava.
Za podatke vzemimo
v1 = 8
v2 = 12
h1 = 4
h2 = 3
Kot = 100 stopinj
in meni za enkrat pride prav. mooram se jutri mal to poracunat... |
|
|
Nazaj na vrh |
|
nejc |
Objavljeno: 26 Mar 2008 16:12 |
|
|
Pridružen/-a: 27.10. 2007, 16:35
Prispevkov: 45
Kraj: Trebnje
|
huh svaka čast tistmu k je pršu vn s tako formulo...
ampak...sm probou par primeru pa men ni pršlo prov po tem načinu...sj morde delam kj narobe sam men se že enote ne poklapajo...pa tud po moje je tist v3 mal drugač odvisn od višin tramov (oz. je skor neodvisn)...
hja...je mogoč ta oseba zravn podala še kšno razlago kako je pršu do tega...bi blo velik lažji za preverjat... |
|
|
Nazaj na vrh |
|
Grom |
Objavljeno: 26 Mar 2008 16:32 |
|
|
Pridružen/-a: 11.03. 2008, 18:30
Prispevkov: 11
Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
nejc |
Objavljeno: 26 Mar 2008 19:16 |
|
|
Pridružen/-a: 27.10. 2007, 16:35
Prispevkov: 45
Kraj: Trebnje
|
woa zakon...tu mi pa nkol ni pršlu na pamet...
sm narobe vnesu originalno formulo...
dela... |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu |
|
|